SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Värtans IK
Värtans IK årsrapport 2024 och inkomna motioner

För första gången har vi samlat all information från Värtans IK:s olika sektioner – fotboll, bowling och innebandy – i ett gemensamt dokument. Detta gör det enklare för alla medlemmar att ta del av föreningens verksamhet och utveckling.

 

Här kan du ladda ner en PDF av Värtans IK:s årsrapport.

 

I rapporten hittar du bland annat:

  • Verksamhetsberättelse – en sammanfattning av årets händelser och framsteg
  • Årsredovisning – ekonomisk översikt över det gångna året
  • Revisorernas berättelse – insyn och granskning av föreningens ekonomi
  • Ekonomisk berättelse – detaljer kring intäkter och utgifter
  • Verksamhetsplan – våra mål och planer för framtiden
  • Budget 2025 – ekonomiska riktlinjer och prioriteringar inför det kommande året

 

Inkomna motioner:

Vi också sammanställt alla inkomna motioner i ett separat dokument, där ni även kan läsa styrelsens yttrande kring varje förslag.

 

Ladda ner motionerna med styrelsens yttranden här.

 

Vi i styrelsen vill rikta ett stort tack till alla som har skickat in motioner. Ert engagemang är avgörande för föreningens utveckling. Vi arbetar aktivt med att ta tillvara era synpunkter och har upprättat en plan för att hantera de ekonomiska frågor som berör föreningens medlemmar framöver.

Vi hoppas vi ses på årsmötet!

 

Datum: Tisdag 11 mars
Tid: Start 18:30 (insläpp från 18:00)
Plats: Aulan – GIH (Lidingövägen 1)

 

 

 

 

 

 

 

Välkommen till Årsmötet 2025 – Viktig information

Årsmötet är ett viktigt tillfälle för alla medlemmar att ta del av klubbens verksamhet under det gångna året, diskutera framtida planer och fatta beslut om viktiga frågor. Vi hoppas att så många som möjligt kan delta – lägg gärna in datumet i din kalender redan nu!

Datum:
Tisdag 11 mars 2025
Tid: Start 18:30 (insläpp från 18:00)
Plats: Aulan – GIH (Lidingövägen 1)

Dagordningen för mötet är följande:

  1. Fastställande av röstlängd för mötet.  
  2. Val av ordförande och sekreterare för mötet.  
  3. Val av protokolljusterare och rösträknare.  
  4. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.  
  5. Fastställande av föredragningslista.  
  6. Styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhets- /räkenskapsåret.  
  7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets- /räkenskapsåret.  
  8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.  
  9. Fastställande av medlemsavgifter.  
  10. Fastställande av verksamhetsplan samt ekonomisk plan för kommande verksamhets- /räkenskapsår.  
  11. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.  
  12. Val av:  
    a. föreningens ordförande för en tid av ett år.  
    b. halva antalet övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år.  
    c. Två revisorer jämte suppleanter (ersättare) för en tid av ett år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta.  
    d. Två ledamöter i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en ska utses till ordförande.  
    e. ombud till möten där föreningen har rätt att vara representerad genom ombud. 
  13. Eventuella övriga frågor som anmälts under punkt 5. Beslut i fråga av större ekonomisk eller annan avgörande betydelse för föreningen eller medlemmarna år inte fattas om den inte varit med i kallelsen till mötet. 
FAQ – Vanliga frågor inför årsmötet

Vem får delta på årsmötet?
Alla medlemmar i Värtans IK har rätt att delta på årsmötet. 

 

Vem har rösträtt på årsmötet?
För att ha rösträtt måste man ha varit medlem under 2024 och ha betalat 2025 års medlemsavgift.
• Detta gäller även de medlemmar där föreningen har betalat medlemsavgiften, exempelvis lagledare, styrelsemedlemmar, kassörer och tränare.
• Medlemmar som fyller 12 år under 2025 (födda 2013) har rösträtt.
Vid osäkerhet kan du kontakta föreningens kansli för att kontrollera ditt medlemskap.

 

Har nya medlemmar rösträtt?
Nya medlemmar måste ha varit medlem i minst 2 månader innan årsmötet och ha betalat medlemsavgiften senast 2 månader innan årsmötet för att ha rösträtt.
Om medlemsavgiften inte har fakturerats i tid beslutar årsmötet om rösträtt beviljas.

 

Hur avgörs vilka som är röstberättigade inom innebandy och bowling?
Ordförande för innebandy och bowling intygar vilka av deras medlemmar som är röstberättigade.

 

7. Kan vårdnadshavare rösta för sina barn?
• Vårdnadshavare har rätt att företräda sina barn under 12 år utan rösträtt.
• Vårdnadshavare har rätt att företräda sina omyndiga barn med rösträtt om barnet fyller 12 år under 2025 (födda 2013).

 

Kan en medlem ge sin rösträtt till någon annan?
Ja, vid medlems förfall kan en annan person företräda en (1) medlem med skriftlig fullmakt.

 

Kan man delta digitalt om man inte kan närvara fysiskt?
Nej tyvärr har vi inte möjlighet till det i år.

 

Hur kan jag skicka in motioner till årsmötet?
Motioner ska skickas in skriftligen till styrelsen senast 11/2.

 

Vem leder årsmötet?
Årsmötet leds av en mötesordförande som väljs av mötet.

 

Hur fattas beslut på årsmötet?
Beslut fattas genom röstning enligt stadgarna.

 

Finns det några särskilda regler för omröstning?
Omröstning sker normalt öppet, men kan begäras vara sluten vid personval eller på begäran av en röstberättigad medlem.

 

Vad händer om jag blir försenad till årsmötet?
Medlemmar får ansluta även efter att mötet börjat, men kan missa viktig information och röstningar.